Monday 16 March 2020

Як запобігти булінгу в учнівській спільноті. Стосується всіх і кожного !

 Агресор і жертва мають приблизно однакові стартові позиції, які призвели до булінгу. 
Невпевненість у собі одного та бажання ствердитись за раху- нок  слабшого проти невпевненості в собі та відсутності мож- ливості постояти за себе. 
 У цій битві немає переможців, тому допоможіть дітям вийти із ситуації «безболісно».
   Якщо ви помітили або запідозрили булінг, повідомте адміністрацію навчального закладу. 
   Не приховуйте випадки булінгу в класі заради збереження репутації школи. 
   Доведіть до відома батьків дітей ситуацію з обох сторін конфлікту. 
   Залучіть психологічну службу до розв’язання проблеми. 
   Не ігноруйте прояви агресивної або провокативної поведінки учнів. 
   Негайно втручайтеся у конфлікт. 
   Не підтримуйте жодну сторону учасників конфлікту. 
   Ретельно аналізуйте причини виникнення булінгу. 
   Не шукайте винного. 
   Допоможіть однокласникам потурбуватися про того, кого ображають. 
   Будьте неупередженими у своїх оцінках, діях і висловлюван- нях. 
   Говоріть з учасниками конфлікту наодинці. 
   Не вимагайте від них публічних пояснень чи вибачень. 
   Створіть умови, щоб ситуація не повторилася. 
   Розкажіть дітям, що таке насилля. Можливо, булери самі потерпають від агресії батьків, старших братів або сестер і просто копіюють звичну модель поведінки. 
   Створіть у класі атмосферу довірливого спілкування, шукайте спільні інтереси, об’єднуйте дітей. 
   Будьте прикладом толерантного й виваженого ставлення до інших. 
   Покажіть дитині, що вона не наодинці з проблемами, підтримайте її й дайте зрозуміти, що вона може розраховувати на вашу допомогу. 
   Проконсультуйтеся з практичним психологом. 
   Не залишайте справу, як є, сподіваючись, що ситуація сама зійде нанівець. 
   Без допомоги фахівця не обійтися. 



Примітка. Пам’ятку підготувала Світлана Дубовик, практичний психолог Литвинівської ЗОШ І-ІІІ ступенів, Луганська обл.


https://www.pedrada.com.ua/files/articles/2565/Zapobigty_bulingu_uchniv_2018_Pedrada.pdf 

No comments:

Post a Comment