Saturday 23 January 2016

ПОРАДИ З ВИВЧЕННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ

ТАК, НАПРИКЛАД, ЯКЩО ВИ ЖИВЕТЕ В УКРАЇНІ І ВИВЧАЄТЕ АНГЛІЙСЬКУ МОВУ, ВОНА ДЛЯ ВАС ІНОЗЕМНА. ЯКЩО ВИ ВИВЧАЄТЕ ЇЇ В США, ТО ЦЕ ВАШа ДРУГА МОВА.                                                                 

У чому переваги вивчення другої мови? Уявімо собі ситуацію: Ви прийшли в магазин і намагаєтеся пояснити продавцеві, що хочете придбати. В даній ситуації Ви націлені на те, щоб інформація була сприйнята продавцем, і не більше того. Навряд чи Ви думаєте про граматичні структури або про те, чи доречно якесь слово в цьому реченні. Тут немає мовного бар'єру як такого, тільки бажання донести інформацію до співрозмовника. Таким чином, всі приїжджі у іноземну країну починають говорити відразу, і в цьому є великій плюс :  спілкування.  Мінус : "неправильне спілкування"...

Спочатку Ви будете робити величезну кількість помилок в мові, але якщо Ви вже говорите, граматика прийде обов'язково, але трохи пізніше. На перших порах це не мета, адже мета будь-якої мови-комунікація, і в повсякденному житті найчастіше усна.Тепер про вивчення іноземної мови.У випадку вивчення англійської в Україні Вас мало турбує те, чи зрозуміє Вас співрозмовник. Якщо в США Вам, як то кажуть, "нікуди дітися", то в Україні Ви засвоюєте іноземну мову більш ґрунтовно, наприклад, на курсах, і кожного разу замислюєтеся про те, чи правильно висловилися і чи не допустили помилок. От він - мовний бар'ер. Він йде звідси: не перебуваючи в країні мови, що вивчаєте, Ви боїтеся зробити помилку і, отже, боїтеся розмовляти. А це не приведе Вас до бажаних результатів, адже щоб навчитися писати, треба писати, а щоб навчитися розмовляти, потрібно що? Правильно! Розмовляти.З мого досвіду вивчення іноземної мови.Після приїзду до Австрії, де розмовляють німецькою, я вже володіла англійською, і це зіграло зі мною злий жарт. У мене не було необхідності у спілкуванні німецькою. А навіщо? Мою англійську всі чудово розуміють! "От як вивчу німецьку, так буду розмовляти!" - Думала я. Результат? Навіть оволодівши німецькою на непоганому рівні, я довго і наполегливо мовчала, як риба. Я вже навчилася писати (а це, на мій погляд, набагато складніше, ніж говорити), але усне мовлення нібито десь застрягло і кожного разу, коли я намагалася сказати речення, збирала слова до купи, а вони все ніяк "не збиралися". І це не дивлячись на те, що я могла б написати це речення граматично правильно за 5-10 секунд. Ви не уявляєте, як суворо вчителі оцінювали мої письмові твори! І як наслідок відклалося на підсвідомості: ніяких помилок! Так, я думала як мінімум 30 секунд, перш ніж сказати що-то, на мій погляд, ідеальне.Висновок: я вивчала другу мову за принципом іноземної, і в цьому була моя помилка.Власне поради.Після того, як Ви оберете відповідну методику вивчення іноземної мови і приступите до вивчення граматики і лексики, вкрай необхідно час від часу "приміряти" її на себе в якості другої мови. Чим більше Ви кажете, тим більш ефективно вивчення. Результат не змусить себе ждати. Раджу шукати друзів по спілкуванню і на перших порах листуватися, поки Ви перебуваєте на початковому рівні. Далі обов'язковий перехід на усне спілкування. Відмінним засобом тут послужить Скайп чи щось подібне.Не втрачайте ні хвилини.Якщо Ви залишаєтеся вдома одні, скористайтеся можливістю порозмовляти. Якість мови не важлива - спілкуйтесь для себе і самі з собою, промовляючи все вголос. Власні думки вголос або діалог з кішкою - це ефективно, а якщо це ще увійде в звичку, то стане вашим маленьким секретом на шляху до успіху. І думайте мовою!Ще одна з моїх методик, але швидше із ряду допоміжних - освоєння мови за допомогою пісень. Повірте, співання з улюбленою групою на іноземній мові додає впевненості в собі. Крім того це цікаво і не так нав'язливо, як заучувати слова з книги. Ви співаєте пісні, і рано чи пізно вони самі по собі відкладаються у Вашій пам'яті, з усіма цікавими структурами, що представляють собою "живу", а не книжкову іноземну мову. Цікаво? Так чого ж Ви чекаєте? Вперед, як то кажуть, з піснею!

Отже, Вам знадобиться терпіння (а як же без цього?). Література, музика та спілкування. Все в сукупності принесе чудові результати, і не сумнівайтеся.

А я бажаю Вам успіху і задоволення у вивченні іноземної мови!

No comments:

Post a Comment